مراکز دارای مجوز خرید و فروش خوراک همستر

می‌توان گفت دغدغه افرادی که به نگه داری همستر علاقه دارند، در اغلب موارد، تامین غذا بوده، چرا که کیفیت و کمیت غذای مصرفی این حیوان، رابطه مستقیمی با نشاط و سلامتی او دارد. مراکزی با مجوز از سازما‌ن‌های مرتبط، در خرید و فروش خوراک همستر فعالیت دارند. مشتریان با خرید از این مراکز، از کیفیت محصولات، رضایت و  اطمینان خاطر کسب میکنند.

مراکز دارای مجوز خرید و فروش خوراک همستر

غذای مورد علاقه همستر چیست؟

غذای مورد علاقه همستر چیست؟همسترها از خانواده موش ها با جثه بزرگ‌تر و ظاهری دوست داشتنی هستند. غذای مورد علاقه آن‌ها، تخم‌مرغ، گوشت، برنج، سیب‌زمینی می‌باشد؛ اما به طور کلی، حیوانات بصرفه و همه چیز خوار هستند.

همسترها، حیوانات پرخوری نیستند، اما برای تامین سلامتی و نشاط آن‌ها، باید جیره غذایی مناسبی تهیه کرد که، شامل کربوهیدرات، پروتئین، چربی‌ها، ویتامین ها و مواد معدنی باشد.

کربوهیدرات مورد نیاز همستر، از برنج، سیب‌زمینی یا دانه‌های گندم،ذرت، جو ‌بلوط می‌توان تامین کرد.

این حیوان به کمبود بعضی ویتامین‌ها مانند ویتامین A و E و K و D و بعضی ویتامین های B واکنش نشان می‌دهد.

اختلالاتی مانند کاهش وزن، ضعف عضلانی، ریزش مو، مشکلات عصبی ایجاد خواهد شد. به همین خاطر، بهتر است سبزیجات تازه و میوه را در جیره غذایی همستر گنجاند.

با توجه به قدرت هضم بالا و سیستم قوی دستگاه گوارش همستر، بهتر است میوه‌های ترش مثل پرتقال که خاصیت اسیدی دارند را به حیوان نداده و وعده غذایی با حجم بالا در اختیارش قرار ندهید، چرا که موجب اسهال و اختلال گوارشی خواهد شد.

پیشنهاد می‌شود برای جلوگیری از سو تغذیه همستر، از پلیت های آماده مخصوص جوندگان موجود در بازار به همراه تخم افتابگردان، استفاده شود.

این پلیت‌ها، حاوی مقدار قابل توجهی پروتیین و مواد مورد نیاز همستر است و می‌تواند احتیاجات حیوان را تامین نماید.

بطور تقریب می‌توان گفت، هر همستر روزانه به اندازه ۱۰٪ وزن بدنش به آب و غذا نیاز دارد. می‌توان گفت غذای همستر روزانه مقدار ۸_۱۲ گرم و مقدار ۸_۲۰ سی سی آب می‌باشد.

پخش و توزیع خوراک همستر

همستر ها عادات غذایی عجیب و جالبی دارند. معمولا غذای خود را ابتدا  بررسی می‌کنند، سپس در جیب‌های گونه خود انبار می‌کند.

بعد در گوشه‌ای غذا را بیرون آورده و شروع به خوردن می‌کنند. آن‌ها بعد از خوردن غذا، دهان و بینی خود را تمیز می‌کنند.

اما توجه به تغذیه همستر، رابطه مستقیمی با نشاط و سلامتی آن دارد. پیشنهاد می‌شود از پلت‌های آماده موجود در بازار استفاده شود.

شرکت‌هایی در پخش و توزیع خوراک همستر فعالیت دارند که بصورت اینترنتی نیز سفارشات عمده را پاسخ می‌دهند.

بهتر است هنگام خرید پلت همستر به استاندارد بودن و مرغوبیت کالا توجه شود. هم‌چنین تاریخ تولید و انقضا نیز بسیار مهم است، غذای تاریخ گذشته ممکن است کیفیت خود را از دست بدهد و حتی دچار فساد شود.

ممکن است وقتی خوراک همستر را بصورت ترکیبی از دانه‌های مختلف بگذارید، حیوان فقط دانه‌های مورد علاقه خود را بخورد و این مساله می‌تواند تعادل غذایی را برهم بزند و همستر دچار اختلالات ناشی از سو تغذیه شود.

به همین خاطر، توصیه می‌شود از پلت همستر استفاده شود. این غذاها که بیشتر بصورت کیک یا بیسکوییت یا غلات صبحانه عرضه می‌شود دارای تعادل غذایی بوده و مواد و املاح موردنیاز همستر را تامین می‌کند.

بزرگترین وارد کننده خوراک همستر

بزرگترین وارد کننده خوراک همستراگر قصد نگه‌داری همستر در منزل دارید، باید نکاتی را در مورد تغذیه آن بدانید؛ چرا که تغذیه حرف اول را در سلامتی و نشاط همستر دارد.

همستر ها در طبیعت در مناطق خشک و بیابانی زندگی می‌کنند. غذای خود را از بین دانه‌ها، غلات، علوفه و حشرات پیدا می‌کنند.

اما همسترهای خانگی نیز به غذایی مشابه غذای همسترهای وحشی علاقه دارند. 

اگر توجه کنید، همسترها مقداری غذا را در لپ های خود ذخیره می‌کنند و باز هم غذا می خواهند. اما باید مراقب حجم غذایی که در اختیارشان می‌گذارید، باشید.

همسترها علاقه زیادی به مغزها دارند، بهتر است مغز تخم افتابگردان را در جیره غذایی بگنجانید.

همچنین، میوه و سبزیجات نیز در لیست مورد علاقه‌های همستر قرار دارد، اما باید از خوردن میوه‌های ترش و اسیدی خود داری کرد و مراقب بود حیوان دچار پرخوری نشود. از عواقب پرخوری همستر، اسهال هست که می‌تواند سلامت آن را تهدید کند.

می‌توان مقداری تخم مرغ پخته را بعنوان پروتیین یکبار در هفته در جیره غذایی همستر جای داد.

با توجه به حساسیت غذایی همستر و احتمال اختلالات و مشکلات در اثر سو تغذیه، پیشنهاد می‌شود، حیوان را به استفاده از پلت آماده عادت داد.

این پلت ها، پروتیین، انواع ویتامین و املاح معدنی و… مواد مورد نیاز بدن همستر را تامین می‌کند و دیگر نیاز نیست نگران تعادل غذایی حیوان باشید.

همسترها علاقه‌ای به تغییر عادت غذایی خود ندارند پس اگر بتازگی قصد استفاده از پلت را دارید، بهتر است به مرور و با حجم کم شروع کنید.

در کشور، شرکت‌هایی در زمینه تولید غذای همستر فعالیت دارند؛ شرکت‌هایی نیز به واردات غذای حیوانات خانگی و همستر پرداخته‌اند. 

شرکت‌های واردکننده خوراک همستر از بین برندهای معروف در دنیا محصولات خود را انتخاب میکنند. همین طور شرکت‌های تولیدی داخلی با هدف به دست گرفتن بازار داخل و حتی خارج، همواره سعی در ارتقا کیفیت و تنوع محصولات خود دارند.

معروفترین برند تولید خوراک همستر

همسترها بعنوان یک حیوان خانگی، موجودی سرگرم کننده و دوست داشتنی محسوب می‌شوند.

نگه داری از این حیوانات نیازمند حصول اطلاعاتی در مورد طبیعت و تغذیه و حساسیت‌ها می‌باشد؛ زیرا کوچک‌ترین سهل انگاری یا غفلت می‌تواند به مخاطره انداختن زندگی و سلامت این موجود دوست داشتنی بیانجامد.

همسترها از نژادهای متفاوتی هستند؛ هرکدام دارای مشخصات ژنتیکی خاصی بوده و از روی جثه و رنگ و ظاهر می‌توان از یکدیگر تمیز داد.

به همین دلیل، هر نژاد خاص دارای عادات غذایی خاص بوده و احتیاجات‌شان و علایقشان ممکن است کمی با هم متفاوت باشند.

معمول ترین همستر در بازار، همستر سوری یا طلایی معروف است. این نوع همستر به محدوده خود بسیار حساس است.

نوع دیگر همستر کوتوله نام دارد؛ این موجود برای نگه‌داری و آموزش بهترین گونه است؛ نوع دیگر همستر چینی است، این گونه شباهتی بسیاری به همستر کوتوله دارد و تشخیص این دو کمی مشکل است.

همسترهای مختلف هرکدام برای شرایط و موقعیت‌های متفاوتی مناسب هستند؛ بنابراین بهتر است با توجه به شرایط زندگی خود گونه ای را انتخاب کنید.

برندها و شرکت‌های تولیدکننده خوراک همستر، با توجه به نیاز گونه‌های مختلف، پلت های متنوعی را عرضه می‌کنند.

بهتر است با توجه به گونه همستر، غذای مصرفی و مقدار و تعداد وعده روزانه حیوان را انتخاب و تعیین کنید.

معروفترین برندهای خوراک همستر، در بسته بندی و حجم های مختلفی تولید می‌شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما