فروشگاه خرید اینترنتی خوراک ماهی زینتی

تهیه خوراک ماهی های زینتی یکی از دغدغه های علاقه مندان به این موضوع است. امروزه غذاهای بسیار متنوعی با کیفیت و ترکیبات مختلف توسط شرکتهای زیادی تولید شده و به بازار عرضه می شوند تا با توجه به نیاز ماهیان مختلف، غذای مناسب در اختیارشان قرار بگیرد.

فروشگاه هایی که خوراک ماهی را عرضه می کنند در کنار فروش حضوری خود، خرید اینترنتی خوراک ماهی زینتی را برای مشتریان خود قرار داده اند تا کسانی که نمی توانند حضورا برای تهیه محصول اقدام کنند، مشکلی از لحاظ خرید نداشته باشند.

فروشگاه خرید اینترنتی خوراک ماهی زینتی

انواع و اقسام خوراک ماهی زینتی

انواع و اقسام خوراک ماهی زینتیتنوع غذای ماهیان آکواریومی بسیار زیاد است ولی باید دقت کرد که هر غذایی را با توجه به گونه و نوع آن ماهی به آن داد. غذای ماهی های زینتی به صورت کلی در سه دسته غذاهای خشک، غذاهای زنده و غذاهای فریز شده تقسیم می شوند که هر کدام از این گروه های غذایی نیز تنوع بسیار بالایی دارد.

در دسته غذای خشک ماهی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

غذای پولکی، غذای گلوله ای و گلوله ای ریز، غذای ماهی قرص ها، غذای ماهی کرم فشرده، غذای کرم خونی خشک، تخم میگو و میگو خشک از جمله غذاهای خشک برای ماهی های زینتی هستند که هرکدام ویژگی های خاص خود را دارند و برای انواع ماهی های گوشت خوار، گیاهخوار و همه چیز خوار استفاده می شوند.

انواع غذاهای موجود در گروه غذاهای زنده ماهیان زینتی عبارتند از: غذای ماهی میگو زنده، ماهی زنده، دافنی زنده، کرم خاکی زنده، کرم خونی زنده، غذای ماهی آب سبز یا همان باکتری گیاهی، غذای میل ورم زنده که نوعی کرم با پروتئین بالاست و از کرم خاکی بزرگتر است. این غذاها برای ماهیان گوشتخوار و گیاهخواران بزرگ استفاده می شود و ماهیانیی که از غذاهای زنده استفاده می کنند معمولا شاداب تر هستند.

یکی دیگر از گروه های غذای ماهیان زینتی، غذاهای فریز شده است که در انواع مختلفی در بازار وجود دارد. مهم ترین این غذاها عبارتند از: کرم خاکی فریز شده، دافنی فریز شده، میگو کوچک فریز شده، میگو فریز شده، پلانگتون فریز شده که نوعی موجودات دریایی ریز هستند، غذای مخلوط شده دستی فریز شده که از مخلوط کردن جند نوع گوشت و سبزیجات تهیه می شود. این مدل از غذاها نیز با توجه به گونه و نوع ماهی مصرف می شود.

فروش غذای ماهی زینتی ارزان

تنوع غذای ماهی های زینتی به خاطر خاطر تنوعی است که در گونه های این ماهی ها وجود دارد. همه ی ماهی ها نمی توانند از یک نوع غذا استفاده کنند. بعضی از گونه ها گوشت خوار و بعضی دیگر گیاه خوار هستند و ماهی هایی نیز هستند که هر نوع غذایی را تغذیه می کنند که به آنها همه چیزخوار می گویند.

البته در ماهی های گیاه خوار و گوشتخوار به این معنی نیست که فقط گوشت و پروتئین می خورند و یا فقط غذای گیاهی مصرف می کنند و چیزهای دیگر نمی خورند، بلکه منظور این است که بیشتر انرژی بدن آنها از این نوع غذاها تامین می شود.

قیمت غذای ماهی ها نیز با توجه به نوع و ترکیبات موجود در آن متفاوت است. هر چقدر ترکیبات آن غنی تر باشد، قیمت آنها نیز بالاتر است. که در چند سال اخیر با رشد تورم و اوضاع بازار این محصولات نیز قیمت آنها رشد صعودی داشته و افزایش پیدا کرده است. 

تعداد شرکتهای تولید کننده غذای ماهی زینتی در کشور باعث شده که هرکدام برای جذب و رضایت مشتریان خود محصولاتی با کیفیت بالا و قیمت مناسب را عرضه کنند. قیمت غذای ماهی برای بیشتر مشتریان از مهم ترین فاکتورهای خرید به حساب می آید و گاه برای خرید محصول خود با قیمت مناسب، از چندین تولید کننده و عرضه کننده پرس و جو می کنند.

بزرگترین کارخانه تولید خوراک ماهی در ایران

بزرگترین کارخانه تولید خوراک ماهی در ایرانیکی از بزرگترین عوامل در نگهداری از ماهیان زینتی، استفاده از غذای مناسب برای تغذیه آنهاست. تغذیه نامناسب باعث مشکلات گوارشی در ماهیان می شود. بنابراین در هنگام خرید غذای ماهی زینتی، حتما باید سعی کنید که از یک شرکت و برند معتبر تهیه کنید.

به دلیل شرایط جغرافیایی ایران، شرکتهای تولید کننده غذای ماهی و آبزیان در داخل کشور زیاد است که تولید غذای انواع ماهی ها از جمله ماهی های زینتی را تولید و روانه بازار می کنند. کیفیت غذای ماهی زینتی به دلیل حساسیتی که دارد بسیار مهم است و شرکتی که در داخل ایران بتواند محصول خود را با بهترین کیفیت، تنوع بالا و قیمت مناسب عرضه کند، می تواند حجم زیادی از بازار را به خود اختصاص دهد.

علاوه بر شرکتهای تولید داخل، شرکتهای خارجی زیادی نیز وجود دارند که کیفیت و تنوع محصولات آنها در بازار جایگاه خاصی دارد و همیشه توانسته مشتریان خود را حفظ کند. یکی از شرکتهایی که می توان در این زمینه نام برد، شرکت غذای ماهی تترا است که نزدیک به 70 سال است در زمینه غذای ماهی زینتی در آلمان فعالیت می کند.

تنوع، کیفیت و تبلیغات شرکت تترا در آلمان و کل جهان باعث شد که تعداد علاقه مندان به ماهی های زینتی و آکواریم در مدت زمان کمی رشد چشم گیری داشته باشد. نمایندگی این شرکت در ایران هم توسط چند شرکت معتبر وجود دارد که عرضه این محصول را در بازار انجام می دهند.

ساده ترین راه تهیه خوراک ماهی زینتی

یکی از عوامل مهم در حفظ سلامت ماهیها، انتخاب غذایی مناسب با منشا گیاهی و یا جانوری است که سرشار از املاح و ویتامین ها باشد. بعد از انتخاب غذای درست، مقدار و وعده های غذایی است که باید نسبت به آن اطلاعات داشت. غذا دادن بیش از حد به ماهی ها باعث می شود که تمام غذا توسط ماهی ها خورده نشود و در آب مانده و فاسد شود. غذای فاسد شده در آب تهدیدی جدی برای مرگ ماهی ها است که باید به آن دقت کرد.

کیفیت آب آکواریم نیز نقش زیادی در سلامت ماهی ها دارد. سالم نبودن آب آکواریوم یکی دیگر از دلایل مرگ و میر و بروز بیماری در ماهی ها محسوب می شود. بنابراین کسانی که به آکواریوم و ماهی های سنتی علاقه دارند باید به تعداد دفعات غذادهی، حجم آب آکواریوم و تراکم ماهی، تعویض آب به صورت هفتگی یا ماهانه را در دستور کار نگهداری از آکواریوم قرار دهند.

ساده ترین راه برای تهیه غذای ماهی زینتی، خرید غذای مورد نظر با توجه به نوع آن ماهی از شرکت تولید کننده معتبر است که امروزه بیشتر شرکتها علاوه بر خرید حضوری، روش های خرید غیر حضوری را نیز در برنامه کاری خود دارند. ولی باید دقت کرد که غذای ماهی کیفیت لازم را داشته باشد و متناسب با گونه ماهی انتخاب شده است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما