فروشگاه اینترنتی معتبر خوراک ماهی زینتی ارزان

فروشگاه اینترنتی خوراک ماهی زینتی، منبع معتبری جهت تهیه مواد لازم برای تغذیه ماهی های آکواریومی به شمار می رود. این خوراک ها از نظر ترکیبات و ارزش غذایی، بسیار متنوع بوده و هر ماهی به نمونه های خاصی از آنها نیاز دارد. طبیعی است که انواع خوراک ماهی زینتی با قیمت های مختلفی به فروش برسند؛ اما همه مشتریان به دنبال خرید مواد باکیفیت و ارزان قیمت می باشند.

فروشگاه اینترنتی معتبر خوراک ماهی زینتی ارزان

آشنایی با خوراک ماهیان زینتی

آشنایی با خوراک ماهیان زینتیآکواریوم ها از جمله وسایلی هستند که جهت تزیین و زیباسازی اماکن به کار می روند اما این تجهیزات به کلی با سایر حوزه های تزیین ساختمان متفاوت می باشند؛ چرا که از موجودات زنده آبزی تشکیل شده اند. در واقع آکواریوم، فضایی شیشه ای جهت نگهداری گونه های خاصی از ماهی می باشد که با پسوند زینتی عرضه می شوند.

طبیعتاً آکواریوم ها و ماهی هایی که در آنها زندگی می کنند؛ نیاز به نظافت، رسیدگی و نگهداری دارند. یکی از مسائل بسیار مهم که بر رشد، طول عمر و حتی زیبایی ماهی های کوچک تاثیر می گذارد؛ تغذیه آنها می باشد. از این رو کلیه کسانی که در محل زندگی و کار خود ماهیان زینتی را نگهداری می کنند؛ نیاز هست که با خوراک آنها آشنا شوند.

جهت معرفی خوراک ماهی زینتی، باید گفت که این غذاها، بسیار متنوع بوده و بسته به ارقام مختلف آبزیان تزئینی، طراحی و تولید شده اند.
به طور کلی ماهیان زینتی را می توان به سه دسته گیاهخوار، گوشتخوار و همه چیز خوار تقسیم نمود؛ البته اغلب ماهیان زینتی، هر غذایی که به دستشان برسد؛ را می بلعند؛ اما مسئله این است که در صورت توجه نکردن به نیازهای تغذیه ای خاص آنها، مشکلاتی برای آنها به بار می آید.

اقسام گوناگون خوراک ماهی را به سه دسته کلی غذای خشک، غذای منجمد و غذای زنده تقسیم می کنند؛ هر کدام از اینها نیز به گروه های مختلفی تقسیم می شوند.
در اینجا مهم ترین غذاهای خشک ماهیان زینتی را نام می بریم:

  • غذای گرانولی (دانه های ریز و گرد)
  • غذای پولکی
  • غذای قرصی شکل
  • غذای ورقه ای (تشکیل شده از جلبک)

مواد لازم در خوراک ماهی زینتی چیست؟

مواد لازم در خوراک ماهی زینتی چیست؟برای بسیاری از آکواریوم داران، فروشندگان ماهی، علاقه مندان به ماهی های زینتی و حتی تولید کنندگان غذای آبزیان، این سوال پیش می آید که مواد لازم جهت تغذیه مناسب ماهیان زینتی چه چیزهایی هستند. به عبارت دیگر خوراک ماهی زینتی از چه موادی باید تشکیل شود؟
همان طور که در بخش های قبلی این نوشتار اشاره شد؛ نیازهای تغذیه ای ماهیان مختلف با یکدیگر فرق داشته و بر همین اساس شاهد تولید انواع خوراک برای ماهی تزئینی می باشیم؛ اما به طور کلی یک خوراک ماهی کامل، باید مواد مغذی زیر را در بر داشته باشد:

  • پروتئین و چربی
  • مواد معدنی به خصوص فسفر
  • ویتامین های مختلف
  • مواد محرک سیستم ایمنی و آنتی اکسیدان ها
  • فیبر خام
  • خاکستر
  • افزودنی هایی مثل اسپیرولینا، آستاگزانتین (ترکیبات زیست فعال)

علاوه بر این خوراک ماهی زینتی، باید داراری درصد مناسبی از رطوبت باشد.

شایان ذکر است که ارقام مختلف غذای ماهی از لحاظ فرم و میزان شناور بودن در آب نیز با هم فرق دارند؛ به عبارت بهتر، برخی از این خوراک ها، سریعاً به ته آب فرو می روند؛ اما برخی دیگر بر سطح آب باقی می مانند؛ همچنین برخی خوراک های تقویت کننده ماهیان زینتی به صورت پودر در آب حل می شوند.

به طور معمول رایج ترین خوراک های ماهی زینتی از ترکیب اقلام زیر درست می شوند:

  • پودر ماهی
  • روغن ماهی 
  • آرد گندم
  • گلوتن ذرت
  • گلوتن گندم
  • کنجاله های پروتئین گیاهی

طریقه نگهداری از غذای ماهی زینتی

طریقه نگهداری از غذای ماهی زینتیغذای ماهی زینتی، باید از ترکیب مواد اولیه باکیفیت تولید شده و قابلیت هضم بالایی داشته باشد. علاوه بر این میزان پایداری و قوام این خوراک ها در آب بسیار مهم بوده و باعث حفظ کیفیت آب می شود. در نتیجه آکواریوم یا استخر به تصفیه و فیلتراسیون کمتری نیاز پیدا می کند. آنچه در این میان بسیار مهم است؛ تعادل تغذیه ای و میزان مطلوب پروتئین و انرژی موجود در خوراک می باشد.

علاوه بر کیفیت اولیه خوراک خریداری شده، نحوه نگهداری غذای ماهی زینتی نیز بسیار مهم است؛ طبیعتاً روش نگهداری غذا نیز تا حد زیادی به نوع آن بستگی دارد؛ مثلاً غذاهای خشک را باید در ظروف دربسته و به گونه ای نگهداری کرد که هوا و رطوبت به داخل آنها نفوذ نکند.
غذاهای منجمد نیز باید در بسته بندی مناسب و در جایی مثل فریزر نگهداری شوند؛ البته هر غذایی (خشک یا فریزری) طول عمر خاص خود را دارد.
در واقع یکی از مسائلی که بسیار حائز اهمیت است؛ تاریخ تولید و تاریخ انقضای غذای ماهی زینتی می باشد؛ زیرا غذاهای تاریخ گذشته هر چقدر هم که مغذی و مرغوب باشند؛ ارزش غذایی چندانی نداشته و ممکن است؛ منجر به بیمار شدن آبزیان شوند.

آنچه بیان شد؛ در مورد غذاهای زنده نیز صادق است؛ موجودات زنده ای مثل آرتمیا (نوعی میگوی آب شور)، طول عمری حدود بیست روز داشته و در هنگام خرید آنها باید به این مسئله و نحوه زنده نگه داشتن آنها دقت کرد.

سایت معتبر فروش خوراک ماهی زینتی

سایت معتبر فروش خوراک ماهی زینتیسایت فروش خوراک ماهی زینتی را می توان به عنوان منبعی معتبر جهت تهیه این اقلام، معرفی نمود.
نکته شایان ذکر در رابطه با خرید و فروش خوراک ماهی زینتی، این است که برخی از آکواریوم ها، ارقام مختلفی از ماهیان گوشتخوار و گیاهخوار را در خود جای داده اند؛ در چنین مواردی باید از هر دو گروه خوراک، برای تغذیه ماهی استفاده کرد؛ یعنی با توجه به تعداد و نوع ماهی ها، در فواصل منظم غذای مناسب هر آبزی را به کار برد. 
البته این نکته نیز فراموش نشود که در هر وعده غذایی، باید میزان اندک و مشخصی از خوراک را استفاده کرد؛ زیرا ماهی، حیوان نسبتاً حریصی است و هر چه غذا بر روی آب ببیند؛ می خورد؛ در حالی که این مسئله ممکن است؛ منجر بیماری و حتی مرگ زود هنگام ماهی های کوچک تزئینی شود. به علاوه ریختن غذای زیاد، باعث افزایش میزان دفع بدن ماهی و کثیف شدن آن می گردد.
لازم به ذکر است که غذا دادن به ماهی ها، نباید بیش از دو یا سه مرتبه در طول روز انجام شود.

در صورتی که از گونه های مختلف گوشت خوار و گیاه خوار ماهی در یک آکواریوم نگهداری می کنیم؛ بهتر است؛ قبل از مراجعه به مراکز یا سایت های فروش خوراک ماهی زینتی، در مورد ویژگی ها، نیازهای تغذیه ای و نوع غذای مناسب آنها تحقیق کنیم.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما