خرید و فروش غذای خرگوش با قیمت مناسب

خرید و فروش غذای خرگوش به دلیل افزایش آگاهی افراد از ارزش غذایی بسیار بالا آن در تغذیه حیوانات باعث رونق آن در چند سال اخیر شده است. یکی از مهم ترین عواملی که می تواند رشد و سلامت خرگوش را تضمین نماید استفاده از غذای سالم و با ارزش غذایی مناسب می باشد. 

خرید و فروش غذای خرگوش با قیمت مناسب

خرید ارزان غذای خرگوش

خرید ارزان غذای خرگوش شاید شما از جمله افرادی هستید که به نگهداری حیوانات بسیار علاقمند هستید و از میان حیوانات قصد خرید خرگوش را دارید، در این میان یک سوال پیش می آید که چگونه می توان غذای خرگوش درجه یک و با کیفیت را که ابتدای ترین نیاز برای نگهداری آن است را برآورده سازید. خرید ارزان این محصول بوسیله خرید مستقیم خواهد بود.

یک خرگوش روزانه با خوردن سبزی و علف؛ پروتئین، چربی و ویتامین های مورد نیاز خود را تامین می سازد. حال بهترین نوع غذا مورد استفاده برای تغذیه خرگوش، غذا های خشک آماده می باشد که می تواند نیاز آن ها را به طور کامل برآورده سازد. این غذا ها باید دو وعده در روز در اختیار خرگوش قرار گیرد و در صورت حاملگی و بیماری تعداد دفعات این غذا به مراتب بیشتر می شود.

همانطور که می دانید خرگوش یکی از علفخواران می باشد که به صورت طبیعی هنگام زندگی در طبیعت مدت زمان زیادی را صرف خوردن غذا می کند

به همین منظور توصیه می شود هنگام تغذیه خرگوش با غذا های خشک حتما از سبزی های تازه (کلم، هویج، یونجه، نخود سبز، کاهو، کرفس و …) همراه یونجه استفاده نماید. 

در صورت استفاده از میوه ها باید به این نکته توجه داشته باشید که حتما هسته آن جدا گردد و سپس در اختیار آن ها قرار دهید.

مراکز فروش عمده غذای خرگوش

خرگوش نیز مانند انسان ها از خوردن غذا های لذیذ و خوشمزه لذت بسیار می برد به همین منظور می توانید برای این که خرگوش خود را سالم و خوشحال نگه دارید؛ ترکیبی از علف، پلت، سبزیجات و آب در تغذیه آن استفاد نماید. 

همانطور که بیان نموده ایم یکی از مواد غذایی مورد استفاده در رژیم غذایی خرگوش، پلت می باشد. ابتدا باید به این نکته اشاره نمود که پلت خرگوش چیست؛ در واقع پلت خرگوش مواد مغذی است که حتما در رژیم غذایی خرگوش برای تامین نیاز آن به مواد مغذی مانند ویتامین ها، … مورد استفاده قرار گیرد.

نکاتی که هنگام خرید غذای خرگوش آماد(پلت) به صورت عمده از مرکز فروش و نگهداری آن باید توجه داشته باشید موارد زیر است:

  1. برای این که پلت ها کیفیت خود را از دست ندهند باید در جای خشک و خنک نگهداری شوند.
  2. پلت ها کاملا تازه باشند چرا که خرگوش ها مواد غذایی مانده را تشخیص می دهند و از خوردن آنها اجتناب می کنند
  3. اگر کوچکترین نشانه ای از وجود جوندگان، پرندگان و سوسک را دیدید که ظرف نگهداری پلت را سوراخ نموده اند، تمام پلت موجود در آن را دور بریزید.
  4. پلت ها در اثر برخورد با رطوبت فاسد می شوند و به دلیل این که پلت های فاسد می تواند باعث مرگ خرگوش ها می شود؛ در صورت مشاهده کردید که پلت ها رطوبت دیده و تغییر رنگ داده، پلت ها را دور بریزید.
  5. اگر همیشه یک مارک پلت خریداری می کردید بهتر است آن را به طور ناگهانی تغییر ندید، چرا که تغییر ناگهانی به سیستم دستگاه خوارش خرگوش آسیب وارد می شود. 
  6. در صورتی که خرگوش از خوردن پلت های جدید خودداری کرد آن را با سایر مواد غذایی دیگر مانند علوفه و سبزیجات ترکیب نموده و در اختیار خرگوش قرار دهید. 
  7. پلت های که تهیه می نماید باید دارای فیبر بالا و پروتئین کمی باشند و میزان استفاده آن متناسب به سن خرگوش تعیین گردد، چرا که اگر در میزان استفاده پلت در رژیم غذایی خرگوش توجه نشود، استفاده بیش باعث چاقی و رشد بیش از اندازه دندان های خرگوش می گردد.       

صادرات عمده غذای خرگوش

صادرات عمده غذای خرگوش خرگوش ها از جمله حیوانات خانگی دوست داشتنی و جذاب بشمار می روند که می توان آن را به عنوان یک حیوان خانگی مناسب نگه داشت. یکی از ضروری ترین نکاتی در نگهداری خرگوش که باعث رشد و سلامتی آنها می شود، تامین نیاز غذای سالم و کافی می باشد. که این امر در تمام نقاط جهان برای نگهداری این حیوان وجود دارد و زمینه صادرات آن محیا می باشد.

خرگوش ها از جمله حیواناتی هستند که سیستم گوارشی بسیار حساسی دارند به همین منظور هر گونه تغییر ناگهانی که منجر به عدم تعادل در تغذیه خرگوش شود ممکن است باعث بروز مشکلات روده ای، کولیک و یا حتی مرگ حیوان شود. 

یکی از مهم ترین غذایی مورد استفاده در تغذیه خرگوش ها علف و یونجه می باشد. یکی از مشکلات شایع ای که امکان دارد خرگوش ها به آن گرفتار شوند، مشکل روده ای  می باشد و شما می توانید به منظور جلوگیری از این مشکل از یونجه که دارای فیبر بالا می باشد استفاده گردد.

از سایر ویژگی های یونجه مورد استفاده در تغذیه خرگوش می توان به موارد زیر اشاره نمود. 

  1. باعث می شود غذایی به منظور جویدن در اختیار خرگوش باشد بنابراین از رشد بیش از حد دندان های آن جلوگیری می کند. 
  2. باعث سرگرم کردن حیوان می شود چرا که خرگوش آن ها را مرتبا در قفس خود جابجا می کند. 
  3. یونجه ارزان است و به آسانی در دسترس میباشد. 
  4. جو دوسر(یولاف)، یونجه جو در مقایسه با یونجه گندم دارای فیبر بیشتر بوده و بافت سفت تری دارد به همین منظور برای استفاده در تغذیه خرگوش مناسب تر است. 
  5. یونجه های که دارای فیبر بالا و سبز رنگ می باشند برای تغذیه حیوان گزینه مناسب تری می باشند. 

معروفترین شرکت های تولید غذای خرگوش

هر چند استفاده از غذاهای آماده در تغذیه حیوانات به دلیل ارزش غذایی بسیار بالا بسیار مناسب می باشند

اما همیشه باید به این نکته توجه داشته باشید که در مصرف آن اعتدال داشته باشید.

پلت ای که در اختیار خرگوش قرار می دهید بهتر از بر پایه یولاف و جو دوسر باشد.

امروزه شرکت های بسیاری چه در داخل و خارج کشور در زمینه تولید انواع غذای خرگوش فعالیت می کنند که توانسته اند با استفاده از استفاده از دستگاه های پیشرفته، دانش متخصصین، مواد اولیه با کیفیت و … محصولات غنی و با کیفیتی را تولید نمایند.

قیمت غذای خرگوش تولید شده توسط این شرکت ها با توجه به ویژگی هایی که در تغذیه حیوان خانگی دارد بسیار مناسب است. 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما